Så skapas ett smart förfrågningsunderlag för möbelrekond

I den här guiden visar vi hur du använder plattformens funktioner för att exportera ett urval till ett Excel-dokument som kan användas som förfrågningsunderlag.

Står du inför ett flytt- eller inredningsprojekt där befintliga möbler ska genomgå möbelrekond? För att få relevanta prisuppgifter och professionell rådgivning kring dina möbler behöver de som utför möbelrekonditionering ett gediget underlag för att kunna lämna förslag och offert. Med plattformens smarta funktioner blir processen att ta fram detta underlag smidig och effektiv. Resultatet är ett tydligt förfrågningsunderlag som kvalitetssäkrar processen och sparar tid för alla inblandade.


 

Steg 1: Inventera möblerna

32411

Först inventeras alla möbler i projektet, om de inte redan finns i ert digitala möbelbibliotek. Inventeringen görs enkelt via mobiltelefonen, där systemet hjälper er att effektivt gruppera och specificera antalet möbler av samma modell. All denna information registreras sedan smidigt i plattformen – ovärderligt oavsett om ni ska flytta möbler internt, behöver överblick över ert befintliga möbelinnehav eller ska genomföra möbelrekonditionering vid en lokalförändring.

Läs mer om inventering här


 

Steg 2: Hantering av möbelbiblioteket

Hjälpcenter - möbelbib

De inventerade möblerna samlas i ert digitala möbelbibliotek, vilket ger er en tydlig överblick över hela innehavet. Här kan ni sedan filtrera på olika möbeltyper och skapa anpassade urval för att arbeta vidare med dem på ett strukturerat sätt. Varje möbeltyp har ett eget möbelkort där all relevant information från inventeringen finns samlad.

Läs mer om möbelbiblioteket här


 

Steg 3: Filtrera och skapa urval i möbelbibliotkeket

Nu kan ni använda plattformens taggningsfunktion. Genom att skapa egna taggar kan ni markera möbler och sedan enkelt filtrera fram specifika urval. Ni kan till exempel skapa taggen "Möbelrekond" och använda den på de möbler som ska rekonditioneras. Detta gör det enkelt att filtrera fram just dessa möbler till en anpassad översikt, som sedan kan exporteras.
Läs mer om funktionen taggar här


Steg 4: Exportera förfrågningsunderlag

När ni har taggat och filtrerat fram önskat urval av möbler kan ni exportera det som ett förfrågningsunderlag i Excel-format. Vid export skapar plattformen automatiskt publika länkar för varje vald möbeltyp. Dessa länkar, tillsammans med en översiktsbild för hela urvalet, inkluderas i Excel-filen.

De publika möbellänkarna gör att mottagaren av ert underlag enkelt kan klicka sig vidare och se all relevant information om de möbler som ingår i respektive möbeltyp – direkt i plattformen. Detta ger en tydlig och komplett bild för de leverantörer ni vill be om en offert från gällande möbelrekonditionering.

Så här gör du:

  1. Välj de möbler som ingår i ditt förfrågningsunderlag. Om du har skapat en tagg, klicka på den för att få en tydlig översikt.
  2. Exportera förfrågningsunderlag.

Sammanställ och dela ert förfrågningsunderlag

Genom att följa dessa steg effektiviserar ni ert arbetsflöde och skapar ett tydligt, informativt förfrågningsunderlag för möbelrekonditionering. För exempelvis leverantörer eller en extern projektgrupp innebär detta att de enkelt får en komplett översikt över era möbler. Med hjälp av de publika möbellänkarna kan de snabbt klicka sig vidare till respektive möbelkort för att ta del av all relevant information, såsom mått, material med mera.

I dokumentet nedan ser ni ett exempel på hur ett sådant förfrågningsunderlag kan se ut när plattformens funktioner har använts för att skapa ett tydligt och informativt resultat.

Exempel ⬇︎

  • Exempel: sajkla_data_export